вторник, 10 января 2017 г.

Виступ на педраді




ВИСТУП
на серпневому засіданні педагогічної ради 

СЛАЙД №1
Підсумки роботи шкільної методичної комісії класних керівників за 2016-2016 роки та основні завдання на 2016-2017 рр.


Ø СЛАЙД №2 
«Виховання – велика справа.
Ним вирішується доля людини»
В. Белінський.


Слова не втрачають актуальності і набувають все більшої значущості в наш час. Доля людини залежить від того, як вона вихована. Класичною фігурою в цьому процесі залишається класний керівник. Саме від його особистості залежать зміни. Що відбуваються у становленні дитини. Класний керівник повинен мати мудрість учителя, відповідальність старшого товариша, доброту матері, суворість батька.
Методична комісія класних керівників—структурний підрозділ внутрішньошкільної системи керування виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класного керівника.
У 2016-2017 роках ШМК продовжуватиме свою роботу над проблемою:
Ø СЛАЙД №3  «Виховання активної самостійної особистості, свідомого патріота України, соціально адаптованого до нових умов життя шляхом удосконалення виховного процесу на засадах гуманної педагогіки».
Головними завданнями роботи методичної комісії класних керівників були:
- Сприяння підвищенню теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників з питань педагогіки та психології, знань щодо сучасних технологій, моделей, оптимальних форм та методів виховної роботи з учнями;
- Забезпечення реалізації єдиних принципових підходів до виховання та соціалізації учнів;
- Упровадження сучасних інноваційних технологій на основі програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів»;
- Координація планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів:
- Вивчення, узагальнення та використання прогресивного педагогічного досвіду роботи класних керівників.
Кожен класний керівник спланував свою роботу, щоби рівноцінно поєднати виховні справи, зміст яких охоплює різні сфери життєдіяльності дитини; розвивати її природні потреби у спілкуванні, пізнанні, грі, творчості, соціальному визнанні; формувати її стійкий активний інтерес до позакласних справ, забезпечити комфортний емоційний стан.
СЛАЙД №4. Чільне місце в організації роботи шкільної методичної комісії класних керівників займало опрацювання інструктивно-методичних матеріалів, рекомендацій МОН України щодо організації навчально- виховного процесу, а саме: проекту «Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 років», «Концепція національно-патріотичного виховання», методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, науково- теоретичне забезпечення обласного проекту «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства».                        
Серед ефективних форм проведення засідань методичної комісії протягом 2015-2016 н.р. були:
         СЛАЙД №5
1.  Презентація «Аспекти виховної роботи класного керівника сучасного загальноосвітнього навчального закладу. Мета, чинники та зміст виховання учня».
2.  Методичний марафон «Ефективні моделі національно- патріотичного виховання», де розглядались наступні питання:
-Форми і методи виховання національної свідомості (кл. керівник 7-А класу Плаксіна С.В.)
-Сучасні підходи до національно-патріотичного виховання молодших школярів (кл. керівник 1-А Антоненко Л.С.).
-Виховання у школярів загальнолюдських та національних цінностей (кл. керівник 8-А Вишнева В.А.)
-Формування національної свідомості учнів, виховання патріотичних почуттів у позаурочній діяльності (кл. керівник 9-Б Брижатюк Н.І.).
       3. Методичний діалог на тему: «Формування морально-духовної, життєво-компетентної особистості школяра».
         -Загальні принципи, критерії, форми діяльності, принципи корекційної роботи з формування моральної духовності школяра (кл. керівник 4-Б Білобровка З.І).


-Морально-етичне виховання в позаурочний час (кл. керівник 2-В Петриченко Н.Е.).
-шляхи формування морально-духовної, життєво компетентної особистості школяра (кл.керівник 6-В Поровенко Н.Е.).
Із зацікавленістю сприймають класні керівники виступи на засіданнях шкільного психолога Труляєва Р.О. Заняття шкільного лекторію дають змогу підвищити науково-методичний, практичний та теоретичний рівень підготовки класних керівників з психології.
Впроваджуються нові форми роботи, відчувається прагнення йти в ногу з часом, працювати в інтересах дитини і задля дитини. Слід відмітити високий рівень проведених класних годин:
1.     Виховна година з ПДР «Знай та поважай дорожні знаки» (кл. керівник 5-В Ривкіна К.В.)
2.     Виховна година «Первоцівт-2016» (кл.керівник 4-А Парган С.М.).
3.     Виховна година «Безпечні канікули» (кл.керівник 2-Б Чернега О.О.).
4.     Виховна година до Дня Перемоги (кл.керівник 7-А Плаксіна С.В).
У 2015-2016 роках продовжувалася робота творчих лабораторій класних керівників із таких напрямків:
СЛАЙД №6.
1.     Виховання громадянських якостей та формування життєвих компетентностей учнів.
2.     Розвиток пізнавальної активності та творчих здібностей учнів.
3.     Розвиток учнівського самоврядування.
4.     Формування професійної орієнтації учнів школи.
Робота в творчих лабораторіях сприяла виявленню кращого досвіду в роботі класних керівників, дала змогу ознайомлюватися з кращим педагогічним досвідом.
Кожен класний керівник з учнями старанно готувалися до участі в загальношкільних виховних заходах. За результатами моніторингу найкращими були учні 3-б класу (к\к Манжосова Т.В.), 1-а (к\к Антоненко Л.С.), 5-а (к\к Єсько Н.Є.), 6-б (к\к Кожухар І.О.).
 СЛАЙД №7. Класом року був визнаний 3-б клас (к\к Манжосова Т.В.). Учні цього класу стали учасниками Всеукраїнського конкурсу шкільних видань, що проводився в Києві та в Миколаєві. Кожен з класних керівників має свої шляхи вирішення, здавалося б, однакових завдань.  І чим вища майстерність класного керівника,  тим результативнішим є процес виховання: менше конфліктів, більше доброти і розуміння у взаєминах між педагогом і його вихованцем.
 СЛАЙД №8,9. Позитивний імідж закладу надає участь в районних, міських, обласних та Всеукраїнських заходах, що є підтвердженням спільної праці вчителів на учнів. Утім, слід зазначити, що, удосконалюючи систему методичної роботи класних керівників, ми відчули необхідність впровадження нових підходів.
Наприкінці навчального року було проведено анкетування класних керівників та класоводів. Проведений аналіз анкет надав підставу для обговорення пропозицій щодо покращення виховної роботи з учнями,  планування роботи методичної комісії класних керівників на наступний рік, творчою групою вчителів.
Однією з обговорюваних тем була проблема перевантаження учнів і класних керівників виховними заходами, зокрема, проведенням класних годин.  Класні години є основним компонентом роботи класного керівника і. відповідно до нормативних документів проводяться щотижня.
Що ж передбачають сучасні підходи?
1)     Планування проведення тематичних класних годин 1 раз на місяць із залученням ініціативних мікрогруп учнів до їх підготовки і проведення
2)     Регламентувати час проведення тематичних класних годин до 45 хвилин, поточних – до 20-30 хвилин. Особливо це стосується учнів початкової школи та учнів середньої ланки (5 класи). Досвідчений класний керівник намагатиметься не затягувати виховну годину і закінчити її до того, як діти відчують втому.
3)      Не проводити класні години за рахунок навчальних занять, передбачити їх проведення за розкладом.
4)       Звичайно, є такі години: перший урок на початку нового навчального року, до дня вчителя та інші, які можна проводити 45 хвилин. Потребує чіткішої координації між класними керівниками та вихователями виховна робота.
Розпочато роботу школи над експериментом за темою: «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки в загальноосвітньому навчальному закладі», що буде стосуватися усіх ланок навчально-виховної роботи. У рамках роботи ШМК класних керівників буде розглянуто питання: «Формування позитивних взаємовідносин в системі учень-вчителі-батьки» та опрацювання новітніх досягнень педагогічної науки в галузі гуманної педагогіки.
Це питання є надзвичайно актуальним для нашого колективу, як з огляду на контингент учнів та з огляду на факти неетичного спілкування з учнями. На засіданнях ШМК в наступному навчальному році розглядатимуться питання методики проведення КТС як складової навчально-виховної роботи в школі. У методичних рекомендаціях від 17.08.2016 року №1/9-437 «про викладання навчальних предметів в загальноосвітніх навчальних закладах» наголошено, що потужний потенціал для забезпечення єдності навчального і виховного процесів забезпечують такі організаційні форми навчання, як начальний проект колективу, колективна творча справа.
В колективі є певний досвід проведення КТС, де кожен клас працює над виконанням певних доручень, як складових колективної справи. Як приклад, можна навести загальношкільне свято спорту; яскраве, якісно підготовлене свято СЛАЙД №10 «Україна для нас—ми для України».
Такі свята подобаються і вчителям, і батькам, а, найголовніше – учням. Якість проведення забезпечується певним часом для підготовки, конкретизації певних доручень. за характером провідної діяльності їх поділяють на трудові, пізнавальні, художні, спортивні.
Між тим, на сьогодні із структури виховної роботи у нас випадають пізнавальні. Йдеться про КТС, заходи, що мали б на меті застосування учнями здобутих в процесі навчальної діяльності знань, умінь та навичок в позаурочний час.
СЛАЙД № 11. Також заходи, що розвивали б пам'ять, увагу, мислення. Наші діти мають певний потенціал, про що свідчить їхня участь у міських квітневих читаннях.
Обсяг завдань, що стоять перед нами—великий. Якщо спроможемося виховати у наших учнів такі риси, як здатність до критичного мислення, патріотизм тощо, то наше педагогічне завдання буде виконане.



            




Комментариев нет:

Отправить комментарий